Spotify chce być największą platformą audio na świecie? Kolejny krok w stronę podcastów

Od tygodnia szumią plotki o planach przejęcia przez Spotify Gimlet Media, spółki zajmującej się cyfrową dystrybucją podcastów. Najnowsze doniesienia przemieniają plotkę w prawdę. Dodatkowo, dowiadujemy się, że do arsenału Spotify należy doliczyć nie tylko Gimlet Media, ale też Anchor, o podobnym profilu działalności. Czy zielony gigant pretenduje do miana największego agregata treści audio?

Spotify jednoznacznie udowadnia, że chce być nie tylko największym portalem strumieniującym muzykę, ale i azylem dla twórców podcastów oraz głównym źródłem publikacji dla ich producentów.

Już wiemy, że Anchor ma udostępnić Spotify narzędzia do tworzenia podcastów, a także bazę twórców, podczas gdy Gimlet Media oferuje studio twórców.

Spotify robi kolejny krok w stronę podcastów

Jak Spotify radziło sobie w kwestii podcastów do tej pory? O wprowadzeniu obsługi tego typu treści do jednej z najpopularniejszych aplikacji strumieniujących muzykę pisaliśmy w sierpniu 2017 roku (cały artykuł można przeczytać tutaj >>). Dziś z udostępnianych przez giganta narzędzi do nagrywania podcastów korzysta około 10.000 twórców, a bazę wszystkich gotowych do odsłuchu nagrań szacuje się na 185.000 pozycji.

Elektronika do stereo w sklep.RMS.pl

Póki co wszelkie dane dotyczące wartości transakcji to jedynie domniemania. Mówi się, że Spotify na przejęcie samego Gimlet Media wyłożył ponad 200 milionów dolarów. Taka suma jednoznacznie określa to przejęcie jako największe w historii firmy.

Jakie będą kolejne kroki Spotify? Rok dopiero się zaczął, ale już wiemy, że w jednej z ulubionych aplikacji melomanów szykują się niemałe zmiany. Będziemy je śledzić na bieżąco!

Spotify kolejny krok w strone podcastów