Raport amerykańskiej agencji badawczej NPD na temat sprzedaży słuchawek w USA dostarczył zaskakujących wniosków. Po raz pierwszy w historii sprzedanych zostało więcej słuchawek bezprzewodowych Bluetooth, niż „standardowych”, przewodowych modeli.
W ciągu pierwszej połowy 2016 obroty całego segmentu słuchawkowego wzrosły o 7%. Słuchawki bezprzewodowe Bluetooth zanotowały wzrost aż sześciokrotnie wyższy – przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku ich sprzedaż podskoczyła o 42%. Głównymi beneficjentami tego piku sprzedażowego są firmy Beats i LG. Aż 65% wszystkich sprzedanych słuchawek Bluetooth wyprodukowała jedna z tych firm. Oprócz nich w pierwszej piątce producentów znajdują się również Bose, Jaybird i Skullcandy.
Przyczyn takiego stanu rzeczy można szukać w rosnącej popularności takich akcesoriów wśród osób amatorsko uprawiających sport. Słuchawki Bluetooth są świetne do ćwiczeń, kiedy na pierwszym planie liczy się brak problemów z plączącym się wokół szyi kablem, a nie jakość dźwięku. Duża część sportowców w ogóle nie przykłada do niej uwagi – słuchawki mają po prostu grać, mniej ważne jak. Za tym argumentem przemawia fakt, że znacząca część – niemal jedna trzecia – wszystkich sprzedawanych słuchawek Bluetooth była nie droższa, niż 50 dolarów.
Należy spodziewać się, że na amerykańskim rynku ta tendencja będzie się pogłębiać. Kolejny iPhone ma być już pozbawiony wyjścia słuchawkowego w formacie jack 3,5mm. Na rynku powoli pojawiają się pierwszy słuchawki wyposażone w złącze Lightning, można jednak przypuszczać, że zalety technologii bezprzewodowych wśród nie-audiofilów będą doceniane coraz częściej.
Słuchawki bezprzewodowe w sklep.RMS.pl
Słuchawki sportowe w sklep.RMS.pl