Aby uzyskać pełen dostęp, zapisz się do newslettera*.
*Tylko poprawnie wpisane i aktywne adresy email, gwarantują pełen dostęp do serwisu.

Sonus Faber Liuto, Roksan Caspian – test, recenzja, opinie.

Drukuj PDF
+ 4
+ 0

Sama sala odsłuchowa pokazała, że właściwa adaptacja akustyczna potrafi zdziałać prawdziwe cuda i wyciągnąć nawet słabiej zrealizowane nagrania na poziom, którego żaden audiofil nigdy by się nie powstydził

Prezentacja sali odsłuchowej RMS.pl - Sonus Faber Liuto i Roksan Caspian.

Odsłuchy 26 październiak 2012 w salonie RMS.pl – Hi-Fi Kino Domowe Akcesoria

 

Sonus Faber Liutio

Roksan Caspian M2

Sala odsłuchowa stereo hi-end

Sala odsluchowa RMS.plPaździernikowe odsłuchy były okazją do podwójnej prezentacji – nowej sali odsłuchowej RMS.pl zbudowanej według autorskiego projektu oraz sprzętu: brytyjskiego systemu stereo Roksan Caspian oraz włoskich kolumn Sonus Faber Liuto.

Odsłuchy odbywały się w dwóch grupach po 6 osób i do tego obsługa. Na wstępie wykonaliśmy krótką prezentację możliwości foteli do odsłuchu stereo i kina domowego oraz możliwości różnych trybów oświetlenia sali odsłuchowej.

Następnie przeszliśmy do właściwej części odsłuchów, czyli prezentacji czterech utworów wybranych przez obsługę RMSu:

- Apocalyptica – One – pomimo słabej realizacji sprzęt oraz sala odsłuchowa wyciągnęły z utworu więcej, niż ktokolwiek mógłby podejrzewać. Potężna, mięsista średnica połączona z uderzającą dynamiką zwalała z nóg czego dowodem była martwa cisza w sali odsłuchowej – jeszcze kilka sekund po ustaniu utworu. Pomimo słabej realizacji wskazanie miejsc poszczególnych muzyków nie nastręczało absolutnie żadnego problemu. Wielkie wrażenie robiły uderzenia smyczków o pudła instrumentów, które rozgrywały się gdzieś nad głowami słuchających, coraz zmuszając do spoglądania w górę.

Zaz - Les passants – kolejny przykład rewelacyjnie układającej się sceny, która wychodziła dużo, dużo szerzej niż rozstawienie kolumn. Realizacja zaskoczyła wielowarstwową głębią. Prezentacja utworu przypominała ...cebulę – jedni mogli wgryźć się w samo sedno, inni obierali – warstwa po warstwie. Każdy sposób odbioru zapewniał pełną satysfakcję.

Peter Gabriel – Heroes – dominacja wokalu Gabriela na scenie nie podlegała żadnym negocjacjom. Specyficzne wykonanie utworu Dawida Bowie jest niezwykle wymagające dla sprzętu, zarówno w kwestii mikro jak i makrodynamiki. Pomimo to z sali nie było słychać głosów narzekań.

Buddy Guy - What kind of woman is this – radosny bluesująco funkowy kawałek Buddiego Guy'a pokazał żywo zbierający się bas, którego nigdy dość. Pomimo kilku muzyków na scenie nie można było stwierdzić, aby stały one w jednej linii – kolejność była oczywista. Po pierwsze wokalista, następnie dominująca gitara basowa, prawie w linii atakujący elektryk zaś krok w tył za basem radosna perkusja.

Sala odsłuchowa RMS.plPotem przyszła pora na utwory zaproszonych gości – na pierwszy rzut poszedł Yes i utwór You and I and me, który po raz kolejny pozwolił przetestować pracę basu w pomieszczeniu. Bas scharakteryzowano jako bardzo czysty, bez grama interferencji pochodzącego zarówno z samego dźwięku jak i z pomieszczenia. Niskie tony nie rezonowały, a przy tym były nad wyraz szybkie.

Następnie odsłuchaliśmy występ na żywo samego Paco de Lucii, który pokazał jak znakomicie Sonus Faber opanował sztukę grania w stereo. Przywykliśmy do zachwycająco płynnych przejść między kanałami znanych z GX300, trzeba jednak przyznać, że Lutio gra na innym, lepszym poziomie. Tutaj przejścia nie są akcentowane, po prostu, scena jest idealnie zszyta i żaden akcent nie jest potrzebny. Wszystko po prostu się dzieje i to bardzo, bardzo dynamicznie.

Obsługa RMSu zaproponowała aby po raz kolejny sprawdzić pracę basu w pomieszczeniu do czego idealnie sprawdził się utwór Michaela Jacksona „Leave me Alone”. Nagranie pokazało jak świetnie możemy rozebrać na części pierwsze sekcję perkusyjną i basową. Żadnych śladów zlewania się instrumentów – bas z gitary pewnie prowadził linie melodyjną, zaś stopa perkusyjna wystukiwała takty tuż obok, bez grama wzajemnego zakłócania się.

Jeśli chodzi o odsłuch w drugiej grupie najciekawszym momentem był ostatni utwór grupy Rammstein, którego wysłuchaliśmy w praktycznie zaciemnionym pomieszczeniu. Dobra realizacja, do tego klimatyczne oświetlenie i świetne brzmienie sprawiły, że uczestnicy drugiego odsłuchu wychodzili w nastrojach nawet lepszych niż ich poprzednicy. Rammstein chwycił wszystkich za gardła siłą swojej muzyki i bezpośredniością przekazu znaną częściej z koncertów niż nagrań studyjnych.


Podsumowanie.

Sala odsłuchowa RMS.pl

Otwarcie nowej sali odsłuchowej stało się dla naszych gości okazją do eksperymentów z odbiorem dźwięku w różnych miejscach pomieszczenia. Stąd odsłuch momentami przypominał wielkie mrowisko, które miarowo i zgodnie przesuwało się pomiędzy poszczególnymi fotelami, potem za nie, a nieraz nawet przed nie.

Podkreślano wrażliwość Sonus Faber Lutio na kierunkowość. Zdecydowaliśmy się na drobny eksperyment w postaci rozsunięcia kolumn równolegle do siebie, co zdaniem niektórych osób spowodowało, że scena jeszcze zyskała na precyzji, zaś wysokie tony stały się pełniejsze.

Jeśli chodzi o całokształt brzmienia systemu Roksan Caspian M2, Sonus Faber Liuto i sala odsłuchowa RMS.pl to pierwszym słowem jakie przychodzi na myśl jest życie. Pomimo silnej, dominującej niższej średnicy system nie brzmiał ciemno – był po jasnej stronie mocy. Niezwykła żywiołowość Roksana i Sonusów sprawiła, że goście odsłuchów natychmiast sięgnęli po nagrania live, które zdominowały odsłuch.

Sama sala odsłuchowa pokazała, że właściwa adaptacja akustyczna potrafi zdziałać prawdziwe cuda i wyciągnąć nawet słabiej zrealizowane nagrania na poziom, którego żaden audiofil nigdy by się nie powstydził.

   Tagi

Tematy pokrewne :

» Sonus Faber SF16

Po wprowadzeniu do sprzedaży tanich serii Chameleon i Principia, na Sonus Faber spadła ogromna fala krytyki. Wczorajsza prezentacja podczas pierwszego światowego...

» Musical Fidelity M3s, Polk Audio i Definitive Technology - relacja z odsłuchów

W piątek, 30 maja, odbyły się drugie w tym roku odsłuchy audiofilskiego sprzętu w RMS.pl. Sercem systemu były urządzenia brytyjskiego Musical Fidelity:...

» HiFiMAN, Audeze, Grado i Sennheiser - odsłuchy audiofilskich słuchawek w RMS.pl

W piątek, 10 kwietnia 2015 roku w salonie RMS.pl odbyły się otwarte odsłuchy audiofilskich systemów słuchawkowych. Najnowsze planarne konstrukcje od HiFiMANA i...

» HiFiMAN vs. Audeze - 10 kwietnia 2015 r. odsłuchy w RMS.pl

RMS.pl Hi-Fi Kino Domowe Akcesoria zaprasza na jedyne w kraju bezpłatne otwarte odsłuchy porównawcze najnowszych planarów od HiFiMANa i Audeze. Zamierzamy porównać...

» Sonus Faber Lilium

Sonus Faber, super zaawansowana technologiczne włoska manufaktura uchodząca za jedną z najlepszych na świecie zaanonsowała wprowadzenie do produkcji i sprzedaży nowego...

» Odsłuchy hi-endowych odtwarzaczy przenośnych Astell Kern AK120, FiiO X3, HiFIMAN HM-901 HM-802 HM-700 w RMS.pl

HiFiMAN HM-901 Astell&Kern AK120 HiFiMAN HM-601LE FiiO X3 HiFiMAN HM-700 HiFiMAN HM-802  

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież