Aby uzyskać pełen dostęp, zapisz się do newslettera*.
*Tylko poprawnie wpisane i aktywne adresy email, gwarantują pełen dostęp do serwisu.

Playlisty w codziennym użytku - mówią użytkownicy Spotify i Apple Music

Drukuj PDF
+ 3
+ 2

Najnowsze badania serwisu MusicWatch donoszą o wzrastającej popularności playlist w czołowych serwisach strumieniujących: Spotify oraz Apple Music. Dziewięć na dziesięć użytkowników słuchało bądź tworzyło swoje własne „składanki”, a połowa użytkowników premium włącza je za każdym razem, gdy korzysta z aplikacji.

Playlisty w codziennym użytku - mówią użytkownicy Spotify i Apple Music

Próbę dla opisywanych badań stanowi 500 użytkowników serwisów Spotify oraz Apple Music. 90% ankietowanych przyznało, że tworzyli nowe lub słuchali wcześniej przygotowanych przez kogoś innego playlist. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy, którzy płacą za rozszerzenie funkcji, tak zwani użytkownicy premium. 8 na 10 respondentów korzysta z serwisów strumieniujących codziennie, a połowa z nich za każdym razem słucha muzyki za pomocą playlist. Zdecydowana większość badanych utworzyła swoje własne playlisty na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy.

Playlisty w codziennym użytku - mówią użytkownicy Spotify i Apple Music

Według respondentów to playlisty opierające się na konkretnych gatunkach muzycznych cieszą się największą popularnością. Na drugim miejscu plasują się składanki topowych utworów, jak „TOP 50” czy „Największe hity lata” oraz zbiory utworów odpowiadających różnym nastrojom słuchacza.

Trzy czwarte użytkowników obu opisywanych serwisów słucha najnowszych hitów przy wykorzystaniu playlist „Today's Hits” na Spotify oraz „Today’s Top Hits” na Apple Music. Duża część badanych wspomniała również o składankach „Discover Weekly” (Spotify) i „Discover Mix” (Apple Music), które automatycznie dobierają utwory na podstawie najczęściej słuchanej muzyki.

Playlisty w codziennym użytku - mówią użytkownicy Spotify i Apple Music

Pomimo ogromnej popularności serwisów strumieniujących, 80% ich użytkowników wciąż deklaruje, że słuchają radia FM/AM. Jako zalety playlist wymieniają prostotę, wygodę i możliwość odkrywania nowej muzyki. Mimo tych zalet, na poważną konkurencję wobec radia FM, jak widać, na razie się nie zanosi.

   Tagi

Tematy pokrewne :

» Onkyo TX-SR373

Onkyo TX-SR373 to nowy budżetowy amplituner od Japończyków, który zawiera tylko to, co niezbędne, do oglądania kina domowego.

» Onkyo LS7200

Onkyo zapowiada premierę systemu kina domowego LS7200, który świetnie sprawdzi się nie tylko przy oglądaniu filmów czy telewizji, ale także przy słuchaniu muzyki....

» Onkyo CS-N 1075

Onkyo stale poszerza swoją ofertę o kolejne świetne produkty. Tym razem prezentujemy nowy sieciowy minisystem hi-fi, który mimo kompaktowych wymiarów spełnia najwyższe...

» Onkyo R-N855

Onkyo wprowadza na rynek nowy amplituner stereo z możliwością obsługi plików hi-res, rozszerzający gamę produktów zgodnych z systemem multiroom FireConnect. Urządzenie...

» Naim Uniti Nova, Core, Atom i Star

Naim wprowadza na rynek zaktualizowaną serię produktów Unity. Składają się na nią Nova, Atom, Star oraz Core. Są to systemy all-in-one oraz serwer sieciowy audio....

» Onkyo NS-6170

Japońska firma Onkyo wychodzi naprzeciw miłośnikom wysokiej jakości plików Hi-Res audio, prezentując nowy model odtwarzacza sieciowego NS-6170 podążającego za...

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież