Aby uzyskać pełen dostęp, zapisz się do newslettera*.
*Tylko poprawnie wpisane i aktywne adresy email, gwarantują pełen dostęp do serwisu.

jesteś tu:

Kino Domowe Telewizory
Sony 4K Ultra 55 cali - dostępne od kwietnia, najta...
Aktualność
+ 6
+ 0
wtorek, 09 kwietnia 2013

Od pewnego czasu informowaliśmy o planach Sony, które konsekwentnie walczy o zdominowanie nowego rynku telewizorów 4K Ultra HD.

Wczoraj Japończycy ujawnili ceny nowych w pełni seryjnych już telewizorów o przekątnych 55 i 65 cali. Wygląda na to, że Sony ośmieszyło swoich koreańskich rywali, którzy do tej pory słynęli z najniższych cen na rynku.

Najtańszy telewizor 4K Ultra HD od Sony to koszt 5000 dolarów.

W stosunku do pierwszego seryjnego telewizora od Sony mamy do czynienia z blisko 5-krotnym obniżeniem ceny w ciągu 1 roku! Fatalnie wygląda sytuacja Samsunga, który dopiero co ogłosił wprowadzenie pierwszego telewizora w kosmicznej cenie blisko 40 tys dolarów (blisko 2-krotnie drożej od 84-calowego odpowiednika Sony i LG).

Nieco lepiej wygląda sytuacja LG, które ma asa w rękawie w postaci technologii OLED i matryc 4K Ultra HD w rozdzielczości 55 cali. Ceny nowych konkurencyjnych dla Sony modeli nie są wciąż znane, ale pierwsze plotki mówiły o kwotach niewiele niższych od 10 tys USD!

Sam telewizor od Sony nosi za oceanem symbol XBR-55X900A, który zapewne zostanie zmieniony na potrzeby europejskiego rynku. Został wyposażony w krawędziowe podświetlenie LED Triluminos z lokalnym wygaszaniem oraz najlepszy na rynku system upłynniania obrazu Motionflow XR960.

Na pokładzie znajdziemy komplet funkcji multimedialnych i sieciowych: Sony Entertainment Network, bezprzewodowe Wi-Fi, przeglądarkę internetową, obsługę plików audio-video przez USB i DLNA. Nowością jest obsługa napędów USB z formatem NTFS.

Nie będą także zawiedzeni fani gier i obrazu 3D. Sony do kompletu dokłada 4 pary okularów oraz technologię SimulView, która pozwala dwóm osobom grać na jednym telewizorze.

Cena i specyfikacja Sony XBR-55X900

 


 
Panasonic pozostaje na rynku plazm
Aktualność
+ 5
+ 0
środa, 03 kwietnia 2013

Prezes Panasonica Kazuhiro Tsuga poinformował, że firma nie planuje jak na razie rezygnować z rozwoju i wsparcia technologii wyświetlaczy plazmowych.

Warto jednak nadmienić, że Panasonic widzi dla wyświetlaczy plazmowych zupełnie inne zastosowanie niż w klasycznych telewizorach. Japończycy chcieliby miniaturyzacji technologii plazmowej oraz jej rozwoju pod kątem współpracy z piórami dotykowymi.

Chociaż wielu zwolenników telewizorów plazmowych od Panasonica odebrało to jako zapewnienie o dalszej produkcji telewizorów plazmowych to warto podkreślić, że prezes korporacji poinformował jedynie o pełnym wsparciu Panasonica dla produktów znajdujących się na rynku.

O tym, że Panasonic może mieć kompletnie inne plany świadczy jego wyłączenie się z wyścigu o wprowadzenie na rynek telewizorów 4K Ultra HD w technologii plazmowej. Dla Panasonica, podobnie jak dla Sony może to być kompletnie nowe rozdanie, który zmieni układ sił na rynku.

Pomimo to dotychczas Panasonic zaprezentował prototyp telewizora 4K Ultra HD z matrycą OLED.

Jeśli w ciągu najbliższego roku Panasonic nie zaprezentuje produkcyjnego modelu plazmowego w rozdzielczosci 4K Ultra HD możemy spodziewać się wycofania wyświetlaczy plazmowych z rynku telewizorów.

 

 


 
Toshiba L9300 (84L9300, 65L9300, 58L9300) - druga ge...
Aktualność
+ 4
+ 0
wtorek, 26 marca 2013

Toshiba, jeden z pionierów telewizorów Ultra HD 4K jako jedyny producent zaprezentowała już drugą generację swoich ultra nowoczesnych wyświetlaczy.

Nie ma co ukrywać, że jednym z powodów prezentacji telewizorów 2. generacji był fakt niezbyt udanej poprzedniej serii. Taki jest jednak los pionierów, którzy przecierają szlaki nowoczesnych technologii.

W ostatnich tygodniach Samsung pochwalił się, że jego nowy telewizor 4K będzie posiadał dwurdzeniowy procesor - Toshiba oddała szybką kontrę - nowa seria L9 została wyposażona w procesory 4-rdzeniowe CEVO 4K.

Ponadto, seria L9300 otrzyma nową technologię odświeżania ClearScan 240Hz oraz wyświetlania obrazu CQ Engine, która obejmuje szeroki zakres kontroli parametrów wyświetlacza.

Toshiba nie zapomniała o funkcjach sieciowych, które nazywa CloudTV, co wydaje się nazwą bardziej adekwatną niż SmartTV. Seria L9300 zaoferuje między innymi: rodzinny kalendarz, komunikator, album zdjęciowy, aktualności, łączność DLNA, inteligentny rekomendator programów telewizyjnych oraz wbudowany Wi-Fi i WiDi.

Toshiba podobnie jak Sony i LG mocno walczy o sprzedaż tańszych modeli dlatego wprowadza do sprzedaży nie tylko 84-calowego flagowca, ale także modele o przekątnych 58 i 65 cali.

Nowe Toshiby zostały zapowiedziane na lato 2013.

 


 
Samsung UN85S9 4K Ultra HD w 84 calach - rok po Sony...
Aktualność
+ 5
+ 1
piątek, 22 marca 2013

Samsung odkrywa karty i przekazuje informacje o stanie zaawansowania swoich technologii 4K Ultra HD - a wygląda to nadzwyczaj słabo.

Kiedy rok temu Sony prezentowało swój pierwszy produkcyjny model 84-calowego telewizora wielu komentatorów pukało się w głowę na widok ceny 25.000 dolarów. Teraz już wiadomo, że jest to cena niezwykle okazyjna, gdyż słynący z zaniżania cen Samsung ustalił wartość swojego 84-calowego konkurenta z matrycą 4K Ultra HD na 40.000 dolarów!

Nie wiadomo czy pomimo tak niekonkurencyjnej ceny Samsung będzie w stanie zarabiać na swoim nowym produkcie. Co więcej, nie jest w dalszym ciągu znana data rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży nowego flagowca od Samsunga. Na dokładkę Samsung straszy klientów potężną ramą wokół telewizora, która wywraca nogami dotychczasową stylistykę ultra-cienkich Samsungów.

W tym samym czasie Sony zapowiedziało 65 i 55-calowe modele telewizorów w 4K, których cena będzie o kilkadziesiąt procent niższa od flagowego KD-84X9005. Oznacza to, że możemy spodziewać się cen na poziomie ok 15.000 USD, czyli w okolicach 50.000zł. Jedyną firmą, która aktualnie dotrzymuje tempa Sony jest LG, które podobnie jak Japończycy zapowiedziało wprowadzenie modeli 55 i 65-calowych w rozdzielczości 4K UltraHD.

Jeśli Sony utrzyma takie tempo spadku cen to w ciągu co najwyżej pięciu lat większość osób zainteresowanych kupnem telewizora 4K UltraHD powinna mieć taką możliwość.

 


 
Sony KDL55W900A - 55 cali z XR960, NFC i Wi-FI
Aktualność
+ 4
+ 1
czwartek, 21 marca 2013

Sony wprowadza do sprzedaży swoją nową linię produktową W900A. W kwestii obrazu jak zwykle nie będzie można zarzucić Sony absolutnie nic.

Według zapowiedzi KDL55W900A został wyposażony w technologię Motionflow XR 960, która jest najpewniej najlepszym aktualnie algorytmem upłynniającym obraz. Do tego mamy podświetlenie krawędziowe LED z lokalnym wygaszaniem stref.

Największą nowością jest podświetlenie obrazu Triluminos, które korzysta z technologii Quantum Dots - Sony jako pierwszy producent telewizorów na świecie zastosował to rozwiązanie na komercyjną skalę. Polega ono na korzystaniu z podświetlenia diod LED o kolorze niebieskim. Światło jest następnie rozbijane dzięki technologii kropek kwantowych na całe spektrum barw.

Zdaniem producenta tej technologii efekty są co najmniej porównywalne do podświetlenia w technologii OLED.

Jeśli chodzi o obraz 3D Sony w dalszym ciągu inwestuje w aktywny system. Jeśli chodzi o technologie sieciowe Sony dorzuca na pokład Wi-Fi, oraz zupełną nowość technologię bezprzewodowej łączności NFC, z której z wielkim powodzeniem korzysta Nokia oraz JBL.

Cena topowego 55-calowego telewizora powinna oscylować w granicach 15.000zł.

 


 
Rośnie sprzedaż telewizorów w Polsce, ale spada p...
Aktualność
+ 5
+ 1
poniedziałek, 18 marca 2013

Nie do końca optymistyczne informacje przynosi jedno z najnowszych wydań Dziennika Gazety Prawnej.

Z danych, które DGP cytuje za Głównym Urzędem Statystycznym wynika, że najlepszym rokiem pod względem produkcji telewizorów był 2010 - wtedy też z polskich fabryk wyjechał ponad 26 milionów sztuk.

Potem było już tylko gorzej, ostatecznie 2012 rok zamknęliśmy wynikiem blisko 20.5 miliona sztuk.

Jedynym producentem, który nie zmniejsza wolumenu produkcyjnego w Polsce jest LG Electronics. Orion Electric Poland musiał wręcz wstrzymać produkcję. Z kolei o zamknięciu swojej fabryki w Polsce zdecydował Sharp Manufacturing Polska, który opuścił Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną.

Co innego w kwestii sprzedaży tutaj sprzedaż rośnie nieprzerwanie od 2008 roku, kiedy to wyniosła 1.5 miliona sztuk. W 2012 było to już 2.5 miliona, co daje wzrost sprzedaży rzędu 250 tys sztuk rocznie.

Warto jednak w tym miejscu zauważyć, że Polacy wolą kupować Samsungi, które produkowane są na Słowacji. Tylko w 2012 roku udziały Samsunga w polskim rynku wzrosły o 6 punktów do 38%.

Zobacz telewizory Sharp

Zobacz telewizory Sony

 


 


Strona 6 z 20