Sanyo zniknie z rynku

Pomimo wykazania sporych zysków w ubiegłym roku japoński Panasonic z uporem maniaka tnie koszty i tym samym odsyła Sanyo, markę z wielkimi tradycjami, na śmietnik historii.  

  Sanyo Ark

Pociągnie to za sobą restrukturyzację portfolio posiadanych marek, a mówiąc prościej, w ramach oszczędności Panasonic prawdopodobnie zlikwiduje markę Sanyo.

Logo Sanyo

Obie marki łączy wspólna historia - Sanyo zostało założone przez szwagra Konosuka Matsushity, założyciela Matsushita Electric Industrial Company, szerzej znanego pod nazwą Panasonic. Od grudnia 2009 roku obie firmy połączyła nie tylko wspólna historia, ale także wspólny właściciel. Kosztem 4.5 miliarda dolarów Panasonic przejął Sanyo w celu zdominowania rynku akumulatorów litowo-jonowych oraz ogniw fotowoltanicznych (słonecznych).

Sanyo HiFI

W drugiej połowie XX wieku na rynku hi-fi Sanyo zasłynęło z produkcji doskonałych komponentów audiofilskich np.: wzmacniaczy, amplitunerów oraz odtwarzaczy kasetowych. Aktualnie Sanyo wytwarza niezwykle bogaty asortyment RTV i AGD.

Sanyo hi-fi

amplitunery kina domowego sklep.rms.pl

W ramach wspomnianej wcześniej restrukturyzacji Panasonic podjął decyzję o docelowej redukcji personelu nawet o 90%. Według Wikipedii ilość nieskonsolidowanych z Panasoniciem pracowników wynosi 9.500, według What Hi-Fi tylko 2500. Różnice w liczbach mogą wynikać z dat - Wikipedia podaje dane sprzed 2 lat.

Sanyo TV

Panasonic nie oszczędził nawet słynnego budynku Sanyo Solar Ark, który został w całości pokryty ogniwami fotowoltanicznymi.

Panasonic Ark