State of Play - wyniki badań. Klienci chcą brzmienia, a nie wyglądu


I tak nie usłyszę różnicy. Na pewno - najbardziej denerwujące zdanie w branży audio-video po raz kolejny obalone w badaniach naukowych. Najnowsze wyniki badań State of Play regularnie przeprowadzanych przez organizację CSR w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach i Japonii są jasne. Konsumenci niechętnie patrzą na urządzenia, które stawiają jakość odtwarzanego dźwięku niżej od nowoczesnego wyglądu. To brzmienie jest wartością, za którą są w stanie zapłacić.

State of Play - wyniki badań. Klienci chcą brzmienia, a nie wyglądu

Badanie objęło 2.000 konsumentów urządzeń audio. Aż 82% spośród nich zadeklarowało, że wysoka jakość brzmienia jest jedną z najważniejszych cech domowego systemu audio. 79% przedkłada ją nad wygląd produktów. Konsumenci chcieliby, żeby w ich domach muzyka brzmiała w jakości podobnej do tej, jaką oferują płyty CD. Jednocześnie w kilku niezależnych badaniach daje się zauważyć trend przechodzenia do łatwo dostępnych urządzeń strumieniowych.

2/3 respondentów słucha muzyki dla rozrywki, z czego 57% szuka w niej poprawy humoru, 56% spokoju. 70% wszystkich badanych zadeklarowało chęc wydania większych sum pieniędzy na sprzęt audio, w szczególności na domowe systemy.

State of Play - wyniki badań. Klienci chcą brzmienia, a nie wyglądu

kolumny podstawkowe sklep rms.pl

Badanie wykazało, że zdaniem konsumentów brzmienie i skład domowych systemów dźwiękowych są rzeczą wartą inwestycji. Okazują oni o wiele mniej cierpliwości dla słabej jakości brzmienia, skomplikowanych procedur obsługi, mnóstwa pilotów oraz urządzeń, które nie współpracują z już posiadanym sprzętem. - mówi Anthony Murray, wiceprezes grupy biznesowej CSR. Melomani mają wysokie oczekiwania co do brzmienia domowych systemow audio, zaś producenci sprzętu są ewidentnie gotowi, by je spełniać.

State of Play - wyniki badań. Klienci chcą brzmienia, a nie wyglądu

Muzyka jest niezwykle ważna dla konsumentów. Jest istotnym elementem codziennego doświadczenia wielu z nas. Dążenie do wysokiej jakości brzmienia nie zaskakuje. Fakt, że konsumenci ciągle szukają czegoś więcej, niż to, co oferują ich obecne systemy audio - już tak. Wcześniej ludzie bardziej zwracali na wygląd urządzeń, dziś większą wartość ma brzmienie. Szybkie tempo rozwoju technologii jest tu kluczowym czynnikiem, ponieważ razem z dojrzałością technologiczną, tolerancja użytkowników na słabe urządzenia jest coraz mniejsza.
State of Play - wyniki badań. Klienci chcą brzmienia, a nie wyglądu