Cambridge wprowadza na rynek Evo 150SE, edycję specjalną swojego wzmacniacza typu all-in-one. Wraz z nowym urządzeniem firma ogłasza rebranding.
Cambridge Audio, brytyjska marka, która od ponad pięćdziesięciu lat jest synonimem wysokiej jakości sprzętu audio, chce "wzmocnić więź z ludźmi i wyeksponować siłę muzyki". W tym celu przeprowadza rebranding. W nowym logo, które zostanie zaaplikowane na najnowsze produkty, zrezygnowano z słowa „Audio”. Pierwszym produktem oznaczonym jedynie słowem "Cambridge", jest Evo 150SE – ulepszona edycja specjalna wzmacniacza zintegrowanego Evo 150.
Filozofia marki to niewątpliwie interesujący temat, lecz jeszcze bardziej interesuje nas nowe urządzenie. Skupimy się zatem na nim. Producent obiecuje podnieść wydajność Evo 150 na nowy poziom dzięki komponentom wyższej jakości, ulepszonemu przepływowi sygnału i nowej konstrukcji stopnia wyjściowego klasy D.
„Evo 150 jest dla Cambridge produktem wyjątkowym, łączącym dźwięk hi-fi z estetyką i wygodą dostosowaną do stylu życia słuchacza. Tym produktem przesunęliśmy granice tego, czego można oczekiwać od wzmacniaczy klasy D – jeszcze bardziej muzykalne, emocjonujące wrażenia słuchowe w jeszcze bardziej dopracowanej konstrukcji” – wyjaśnia Matt Dore, dyrektor techniczny Cambridge.
Elektronika
Kluczowym elementem wydajności tego urządzenia jest przetwornik cyfrowo-analogowy ESS SABRE ES9018k2m, który według Cambridge zapewnia „emocjonujący dźwięk o wyjątkowej czystości, rozdzielczości i muzykalności”. Wzmacniacz klasy D dostarcza 150 watów na kanał przy 8 omach poprzez nowy moduł Hypex NCOREx, więc nie powinien mieć większych problemów z napędzaniem wymagających głośników.
Chociaż wzmacniacze klasy D są zazwyczaj chwalone za swoją wydajność i kompaktowe rozmiary, niektórzy audiofile twierdzą, że brakuje im ciepła i charakteru konstrukcji klasy AB. Cambridge wydaje się być przekonane, że udało mu się wypełnić tę lukę, obiecując bardziej muzykalną i emocjonującą prezentację, wspieraną przez DAC ES9018K2M, który maksymalizuje szczegółowość i klarowność dźwięku.
Streaming i złącza
Evo 150 SE obsługuje Spotify Connect, Tidal Connect, Amazon Music, Deezer i Qobuz. Urządzenie jest też kompatybilne z Roon Ready i obsługuje uPnP do strumieniowego przesyłania plików przechowywanych lokalnie w sieci. Oferuje również aptX HD Bluetooth, AirPlay 2 i Google Cast. Zadania związane ze strumieniowaniem przetwarza czwarta generacja platformy StreamMagic. Zbudowana w całości przez zespół programistów Cambridge, korzysta ona z ciągłych aktualizacji i integracji, pomagając Evo 150 SE nadążać za zmieniającymi się potrzebami słuchaczy.
Nowe urządzenie jest wyposażone w wejście liniowe RCA i zbalansowane wejścia XLR dla źródeł analogowych, a także dwa wejścia optyczne, koncentryczne i USB dla źródeł cyfrowych. Jest też złącze HDMI ARC, które pozwala użytkownikowi podłączyć urządzenie do telewizora oraz przedwzmacniacz gramofonowy z ruchomą cewką do podłączenia gramofonu, a także wyjście na subwoofer dla dodatkowego basu. Podwójne wyjścia głośnikowe umożliwiają odtwarzanie muzyki w dwóch strefach. Niezależnie od tego, czy jest to połączenie bezprzewodowe, czy przewodowe, opcje łączności są szerokie.
Wygodny interfejs i nowe wzornictwo
Obsługa Evo 150SE nie uległa zasadniczym zmianom. Obsługuje się za pomocą przycisków z przodu i zaktualizowanej aplikacji StreamMagic. Wzmacniacz wyposażony został w 6,8-calowy kolorowy ekran oraz duże podwójne koncentryczne pokrętło sterujące.
Edycja specjalna wprowadza jednak subtelne udoskonalenia projektu urządzenia. Przeprojektowane podwójne koncentryczne pokrętło głośności i nowy wewnętrzny pierścień sterujący w kolorze Lunar Grey zapewniać mają lepsze wrażenia dotykowe i wizualne. Panele boczne – dostępne w wersji z prawdziwego drewna lub też z nowocześnie wyglądającym prążkowanym wykończeniem – są mocowane magnetycznie i można je wymieniać, co daje użytkownikom swobodę dostosowania wyglądu urządzenia.
6,8-calowy kolorowy wyświetlacz wizualizuje okładki albumów, pozwala zorientować się w czasie zegarowym lub też cieszyć się hipnotyzującym tańcem mierników VU. Wszystkie podstawowe funkcje dostępne są za pośrednictwem odświeżonej aplikacji StreamMagic. Siedmiopasmowa regulacja tonów pozwala ręcznie dostosować dźwięk w najdrobniejszych szczegółach, a do dyspozycji jest bogaty wybór ustawień wstępnych, dopasowanych do różnych gatunków muzycznych i scenariuszy oglądania telewizji.
W zestawie znajduje się również tradycyjny pilot na podczerwień, a HDMI ARC pozwala też użytkownikom sterować głośnością za pomocą standardowego pilota telewizora. Evo 150SE można również płynnie sparować z CD Evo, zaprojektowanym tak, aby wizualnie i dźwiękowo pasował do ekosystemu Evo.
Wszystko wygląda schludnie i kompaktowo. Stylistycznie nawiązuje do minimalistycznego wzornictwa z delikatnym sznytem retro, które przyniosło oryginalnemu modelowi Evo nagrodę Red Dot Design Award.
Stworzony przez miłośników muzyki dla miłośników muzyki
Cambridge chce podkreślić fakt, że pozostaje w pełni niezależną marką pasjonatów, skupionych na tym, co w audio najważniejsze - na ludziach i muzyce. Marka chce też jednocześnie wyrwać się z tradycyjnego świata hi-fi i wkroczyć w coś bardziej współczesnego. Evo 150 SE niewątpliwie odzwierciedla dziedzictwo Cambridge, jednocześnie wzmacniając jej aspekty związane ze stylem życia, dzięki produktom „inspirowanym muzyką, kształtowanym przez kulturę i tworzonym przez design”.
Produkt ten został oficjalnie „dostrojony przez Cambridge”. „Po setkach godzin odsłuchów wielu różnych wariantów komponentów i poprzez poprawę jakości tych, które naprawdę mają znaczenie, sprawiliśmy, że Evo 150SE brzmi jeszcze bardziej szczegółowo, otwarcie, angażująco i po prostu przyjemnie.” – konkluduje Matt Dore.
W Polsce Cambridge Evo SE jest dostępny w sklepie RMS.pl