Apple inwestuje miliard dolarów we własne treści

Jak gigant z Cupertino chce zwiększyć popularność swojej usługi Apple Music, a tym samym podeptać po piętach Spotify i Netflixowi? Producent inwestuje w autorskie treści, wykładając miliard dolarów na poczet stworzenia własnych programów.

Podana kwota to według The Wall Street Journal część planów finansowych firmy na nadchodzący rok, która ma pokryć produkcję oryginalnych treści, idąc tym samym w ślady najpopularniejszych na rynku: Netflixa oraz HBO.

Apple inwestuje miliard dolarów we własne treści

Apple planuje 10 własnych programów, z czego jednego możemy być już pewni. Producent dostał bowiem zezwolenie na stworzenie show Carpool Karaoke, będącego spin-offem popularnej serii znanej z The Late Late Show with James Corden. Do tej pory Apple wyprodukowało krótki film z Dwayne „The Rock” Johnsonem oraz Siri, będący właściwie rozszerzoną reklamą personalnego asystenta znanego z systemów iOS.

odtwarzacze sieciowe

Jednak czy rzeczywiście stawki podawane przez Apple są tak wielkie i znaczące? Nie jest bowiem tajemnicą ile na produkcję seriali wydają wspomniani już giganci rynku streamingu video: mowa tu o 6 miliardach będących przyszłorocznym planem Netflixa oraz 2 miliardach w budżecie HBO. Jesteśmy ciekawi jak różnice te odbiją się na jakości tworzonych treści.

Apple inwestuje miliard dolarów we własne treści