Dobre wieści dla miłośników klasycznych audiofilskich słuchawek AKG - narodziła się marka, która ma być spadkobiercą najlepszych tradycji wiedeńskiego niegdyś producenta. Historia końca niezwykle uznanej w audiofilskim i profesjonalnym świecie marki AKG zaczyna się od przejęcia przez koncern Harmana, który stopniowo wygaszał portfolio audiofilskich i profesjonalnych produktów nie inwestując w nowe. Następnie zamknięta została fabryka na terenie Europy, a cała produkcja została przeniesiona do Azji.

 


Teraz wybrzmiewa ostatni akord marszu żałobnego - Harman poinformował, że zamyka austriackie biuro AKG, a tym samym zwalnia wszystkich pracowników tej firmy, w tym wieloletni rozbudowany zespół inżynierów produktowych. Całość cięć Harmana to 650 osób, ale jak twierdzi koncern, chodzi tu o zwolenienia grupowe, więc nie musi tu chodzić tylko o AKG. 3 lata wcześniej Amerykanie zamienili austriacki team zarządzający marką na swoje kalifornijskie biuro w Northridge. Wszystko to z powodu przestawienia się Harmana na rynek związany z systemami audio dla producentów aut.


Po tym jak koncern Harman (aktualnie własność Samsunga) postanowił z grubsza zakończyć życie karki AKG w formie, jaka była znana przez ostatnie 70 lat zwolnieni pracownicy zdecydowali się kontynuować szczytną tradycję i założyli nową markę - Austrian Audio. Na jej czele stanie Kent Iverson, dotychczasowy dyrektor marketingu i produktów w AKG. W skład skromnego zespołu wejdzie 17 inżynierów i projektantów oraz 6 pracowników administracyjnych.


Czy słynne wiedeńskie AKG przetrwa w nowej formie? Czas pokaże. Wiemy na pewno, że Akustik und Kino Geräte Vienna (czyli AKG) to skrót, który jest już tylko pamiątką po dziedzictwie jednej z najlepszych europejskich audiofilskich marek słuchawkowych.



Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


RMS.PL to jeden z największych polskich technologicznych portali specjalistycznych o tematyce audio-video.

Portal jest prowadzony w całości przez pracowników sklep.RMS.pl
 
Początek strony