Netflix niekwestionowanym liderem na Amerykańskim rynku streamingowym

Wysoka pozycja Netflixa na rynku usług strumieniowych w Stanach nie dziwi już chyba nikogo. Badania amerykańskiej stacji CNBC tylko potwierdzają, że Netflix jest numerem jeden w oczach i przed oczami amerykanów.

CNBC przebadało próbkę 801 osób, z której wynika, że 57% populacji korzysta z usług strumieniowego odtwarzania filmów i seriali. Spośród osób, które korzystają z tego typu usług, ponad połowa (51%) decyduje się na wykupienie abonamentu Netflixa. Nieco ponad 33% korzysta z usług Amazon Prime Video, a 14% wybiera Hulu. Oznacza to, że Netlix gromadzi publiczność większą, niż dwóch największych konkurentów jednocześnie. Imponujący wynik.

Przy zwiększającej się w zawrotnym tempie popularności serwisów strumieniowych, tendencja do korzystania z dóbr telewizji kablowej wciąż spada. W tym roku jedynie 36% respondentów przyznaje się do korzystania z oferty "kablówki" w większym stopniu niż serwisów typu Netflix. Warto tez podkreślić, że odtwarzanie filmów czy seriali przez Internet to raczej domena ludzi młodych: 48% osób w wieku od 18 do 34 lat chętniej korzysta właśnie ze streamingu, niż z telewizji naziemnej.

Kino Domowe

Netflix zyskuje coraz większą popularność również w Polsce. Przyczynia się do tego przyzwoita jakość obrazu i dźwięku, jaką oferuje platforma oraz oczywiście mnogość propozycji (w większości serialowych, w mniejszym stopniu filmowych). Tendencje te zauważają również producenci sprzętu video, którzy coraz częściej zaopatrują odtwarzacze Blu-ray czy telewizory w wbudowaną obsługę aplikacji Netflix, która pozwala automatycznie połączyć się z platformą streamingową. W Polsce miesięczny abonament Netflixa wynosi 34zł w planie Podstawowym, 43zł w planie Standard (wprowadzającym możliwość odtwarzania w rozdzielczości HD) oraz 52zł w Planie Premium (z możliwością odtwarzania w rozdzielczości 4K UltraHD).