Showmax żegna się z użytkownikami

Showmax to serwis z filmami na żądanie, działający na takiej samej zasadzie jak Netflix. W Polsce wsławił się głównie przez dwie produkcje: „Ucho Prezesa”, kontynuowane na platformie po osiągnięciu ogromnego sukcesu na YouTube, a także „Rojst”, stworzony na wyłączność Showmaxa. Po niecałych dwóch latach serwis wycofuje się z Polski. Dlaczego?

Showmax zarządzany jest przez Naspers, południowoafrykański koncern mediowy zajmujący się usługami płatnej telewizji, w tym internetowej. Ten zdecydował się wycofać usługę z Polski wraz z końcem stycznia 2019.

Odtwarzacze sieciowe HDD (do filmów) sklep.rms.pl

Według doniesień, Naspers nie narzekał na złe wyniki i brak popularności Showmax Polska, a decyzja zapadła przez brak zgodności ze strategią, jaką przyjęła spółka. Według niej wszystkie działania związane z wideo koncentrują się jedynie na kontynencie afrykańskim, stąd decyzja o usunięciu się z rynku polskiego.

Warto przypomnieć, że Showmax swój debiut w Polsce zaliczył 15 lutego 2017 roku. Filmy i seriale – głównie rodzimej produkcji – możemy oglądać na platformie jeszcze do końca stycznie 2019. Warto też zaznaczyć, że w ramach usługi można skorzystać z darmowego, dwutygodniowego okresu próbnego.

Showmax żegna się z użytkownikami