Loewe – to nie koniec marki telewizorów premium

1 lipca to dzień, który w kalendarzu branży audio-video oznaczymy końcem działalności niemieckiego producenta luksusowych telewizorów Loewe. Rywale ze wschodu są bezkonkurencyjni. Za 4 lata marka mogłaby świętować swoje setne urodziny. Co stanęło na drodze jej sukcesu?

Oczywiście, chodzi o pieniądze. Już przed kilkoma dniami w mediach pojawiły się pierwsze wpisy o bankructwie Loewe. Marka została wcześniej zastawiona spółce holdingowej Riverrock, które to udzielała pożyczek jej właścicielom. Niestety do czasu, ponieważ kolejna inwestycja w upadającego producenta telewizorów, mająca opiewać na sumę 9 milionów, została odrzucona.

 

Loewe build lifestyle

 

Co ciekawe, mówi się, że Loewe mogłoby funkcjonować na rynku jeszcze przynajmniej przez pół roku bez pomocy nowych inwestorów. Mimo to, według doniesień Telecommpaper zarząd podjął decyzję o zamknięciu działań ukrócając trudny czas pełen stresu o dalsze losy firmy i koniec walki, która zdecydowanie krótka nie była. Już w 2013 roku Loewe było zagrożone bankructwem. Wówczas z odsieczą przyszła prywatna monachijska firma.

Niestety, Loewe przegrało swoją walkę z producentami ze wschodu. Luksusowe logo i prestiżowa marka okazały się mieć niewystarczającą siłę przebicia wobec wschodnich producentów oferujących takie same lub podobne technologie w o wiele niższych cenach.

 

Elektronika do kina domowego w sklep.RMS.pl

 

Na tę chwilę koniec Loewe, to tak naprawdę zawieszenie działalności. Według przedstawicieli firmy z obecnym wsparciem dealerów, dostawców czy partnerów dystrybucyjnych nie byli w stanie uzyskać satysfakcjonujących pomocy finansowych wymaganych od wierzycieli. Stąd, w wyniku postępowania upadłościowego, decyzja o zawieszeniu działalności gospodarczej.

 

Telewizory Loewe w sklep.RMS.pl >>

 

Loewe tv Build 9

 

Co dalej? Loewe planuje kolejne negocjacje z potencjalnymi inwestorami, które mają być teraz o wiele prostsze dzięki zmniejszeniu zobowiązań dla nowych jednostek finansujących. Firma chce dalej dostarczać większość produktów z oferty do swoich dealerów, wypełniając tym samym niszę luksusowych telewizorów.

Czy się uda? Biorąc pod uwagę wiek firmy (96 lat istnienia na rynku) i jakość dostarczanych produktów, można mieć nadzieję na przyszły renesans Loewe. Tymczasem jednak wschodni konkurencji nie zwalniają tempa i gonią się w rozwoju nowych technologii w szerokim przedziale cenowym. Czy jest tu miejsce markę oferująca jedynie produkty premium?

 

Po więcej produktów z tej kategorii kliknij tutaj - Telewizory

 

Loewe lifestyle tv