1 lipca to dzień, który w kalendarzu branży audio-video oznaczymy końcem działalności niemieckiego producenta luksusowych telewizorów Loewe. Rywale ze wschodu są bezkonkurencyjni. Za 4 lata marka mogłaby świętować swoje setne urodziny. Co stanęło na drodze jej sukcesu?
Oczywiście, chodzi o pieniądze. Już przed kilkoma dniami w mediach pojawiły się pierwsze wpisy o bankructwie Loewe. Marka została wcześniej zastawiona spółce holdingowej Riverrock, które to udzielała pożyczek jej właścicielom. Niestety do czasu, ponieważ kolejna inwestycja w upadającego producenta telewizorów, mająca opiewać na sumę 9 milionów, została odrzucona.
Co ciekawe, mówi się, że Loewe mogłoby funkcjonować na rynku jeszcze przynajmniej przez pół roku bez pomocy nowych inwestorów. Mimo to, według doniesień Telecommpaper zarząd podjął decyzję o zamknięciu działań ukrócając trudny czas pełen stresu o dalsze losy firmy i koniec walki, która zdecydowanie krótka nie była. Już w 2013 roku Loewe było zagrożone bankructwem. Wówczas z odsieczą przyszła prywatna monachijska firma.
Niestety, Loewe przegrało swoją walkę z producentami ze wschodu. Luksusowe logo i prestiżowa marka okazały się mieć niewystarczającą siłę przebicia wobec wschodnich producentów oferujących takie same lub podobne technologie w o wiele niższych cenach.
Na tę chwilę koniec Loewe, to tak naprawdę zawieszenie działalności. Według przedstawicieli firmy z obecnym wsparciem dealerów, dostawców czy partnerów dystrybucyjnych nie byli w stanie uzyskać satysfakcjonujących pomocy finansowych wymaganych od wierzycieli. Stąd, w wyniku postępowania upadłościowego, decyzja o zawieszeniu działalności gospodarczej.
Telewizory Loewe w sklep.RMS.pl >>
Co dalej? Loewe planuje kolejne negocjacje z potencjalnymi inwestorami, które mają być teraz o wiele prostsze dzięki zmniejszeniu zobowiązań dla nowych jednostek finansujących. Firma chce dalej dostarczać większość produktów z oferty do swoich dealerów, wypełniając tym samym niszę luksusowych telewizorów.
Czy się uda? Biorąc pod uwagę wiek firmy (96 lat istnienia na rynku) i jakość dostarczanych produktów, można mieć nadzieję na przyszły renesans Loewe. Tymczasem jednak wschodni konkurencji nie zwalniają tempa i gonią się w rozwoju nowych technologii w szerokim przedziale cenowym. Czy jest tu miejsce markę oferująca jedynie produkty premium?
Po więcej produktów z tej kategorii kliknij tutaj - Telewizory