Nowy algorytm Spotify

Spotify poinformował o testach nowego algorytmu, który pozwoli artystom oraz wytwórniom zaangażować się w polecanie treści.

Obecnie Spotify tworzy spersonalizowane playlisty jak np. „Odkryj w tym tygodniu” na podstawie najczęściej słuchanych przez nas gatunków muzycznych oraz pory ich odtwarzania. Poleca nam artystów, którzy przypadli do gustu użytkownikom z podobnym gustem muzycznym.

Nowy algorytm Spotify

Nowy, testowany algorytm pozwala artystom oraz wytwórniom sprecyzować albumy lub utwory, które mają być polecane w pierwszej kolejności. Dzięki temu algorytm może uwzględnić to co jest ważne dla twórcy – piosenkę, która jest dla niego wyjątkowo ważna lub album, który obchodzi swoją rocznicę.

Obecnie funkcja ta jest testowana tylko w opcji radia utworu oraz autoodtwarzania, które są używane przez osoby chcące poznać nową muzykę. Po dokładnym przetestowaniu tego algorytmu Spotify planuje rozszerzyć go na inne obszary.