Nowy algorytm Spotify
 

Spotify poinformował o testach nowego algorytmu, który pozwoli artystom oraz wytwórniom zaangażować się w polecanie treści.

Obecnie Spotify tworzy spersonalizowane playlisty jak np. „Odkryj w tym tygodniu” na podstawie najczęściej słuchanych przez nas gatunków muzycznych oraz pory ich odtwarzania. Poleca nam artystów, którzy przypadli do gustu użytkownikom z podobnym gustem muzycznym.

Nowy algorytm Spotify

Nowy, testowany algorytm pozwala artystom oraz wytwórniom sprecyzować albumy lub utwory, które mają być polecane w pierwszej kolejności. Dzięki temu algorytm może uwzględnić to co jest ważne dla twórcy – piosenkę, która jest dla niego wyjątkowo ważna lub album, który obchodzi swoją rocznicę.

Obecnie funkcja ta jest testowana tylko w opcji radia utworu oraz autoodtwarzania, które są używane przez osoby chcące poznać nową muzykę. Po dokładnym przetestowaniu tego algorytmu Spotify planuje rozszerzyć go na inne obszary.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


RMS.PL to jeden z największych polskich technologicznych portali specjalistycznych o tematyce audio-video.

Portal jest prowadzony w całości przez pracowników sklep.RMS.pl
 
Początek strony