Czy Sonos opracowuje dla swoich głośników alternatywę wirtualnego asystenta?

Najnowsze badanie przeprowadzone przez firmę Sonos sugeruje, że istnieje taka możliwość.

Kilka tygodni temu, jeden z użytkowników Reddit udostępnił na platformie informację o ankiecie przeprowadzanej przez Sonos (zauważone przez VoiceBot.ai), w której to firma prosi wybranych klientów o wskazanie poziomu zainteresowania potencjalnym systemem sterowania głosowego na ich urządzeniach. Narzędzie o nazwie Sonos Voice Control miałoby poprawić prywatność użytkowników, ponieważ przetwarzałoby żądania lokalnie, a nie poprzez chmurę. W ten sposób dźwięk głosu nie byłby "przechowywany, transkrybowany ani słuchany przez kogokolwiek".

System sterowania głosowego w potencjalnej, nowej ofercie produktów firmy reagowałby na frazę "Hej Sonos" i umożliwiałby użytkownikom sterowanie odtwarzaniem muzyki, wyszukiwanie utworów i przenoszenie ich między głośnikami za pomocą głosu. Z ankiety Sonos wynika, że asystent będzie współpracował z Alexą Amazona, jednak brakuje wzmianki o Asystencie Google, którego obsługiwały dotychczasowe głośniki firmy. Czy można to uważać jako prztyczek w nos dla Google?

Sonos ma ma powody, by nie korzystać z rozwiązań do sterowania głosem oferowanych przez Google. W styczniu ubiegłego roku Sonos pozwał Google za naruszenie patentów oraz bezprawne wykorzystanie ich technologii i rozwiązań w Chromecastach oraz głośnikach Home i Nest. Do naruszeń miało dojść w 2013 roku, podczas trwającego partnerstwa obu firm. Wynik toczącej się batalii prawnej poznamy prawdopodobnie w grudniu, ale na ten moment Sonos wygrywa kolejne małe bitwy.

Z ankiety krążącej w internecie nie można jednoznacznie stwierdzić kiedy i czy na pewno Sonos planuje wprowadzić własnego wirtualnego asystenta, chociaż są powody, by tak sądzić. Świadczyć o tym może m.in. fakt nabycia przez firmę w 2019 roku własnej platformy głosowej, specjalizującej się w prywatnym i szybkim przetwarzaniu głosu. Magazyn TechHive poprosił przedstawiciela firmy Sonos o komentarz w tej sprawie, jednak nie uzyskał dodatkowych szczegółów: "Regularnie przedstawiamy naszym klientom koncepcje produktów i doświadczeń, aby lepiej zrozumieć, co jest dla nich ważne. W tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania”.

 

Po produkty z kategorii "Sonos" kliknij tutaj >>