Spotify Line-In, czyli powiedz Spotify co czujesz

Spotify wciąż się rozwija, dlatego przedstawia użytkownikom kolejne funkcjonalności. Tym razem zielony gigant streamingu proponuje użytkownikom Line-in, czyli nowe narzędzie, które pozwoli jeszcze lepiej profilować muzykę.



System opiera się na danych wprowadzanych przez użytkowników. Mogą oni wypełniać ankiety składające się z 15 pytań, których czas wykonania przewidywany jest na około 5 minut. W pierwszej wersji, możemy wypowiedzieć się o muzyce, którą lubimy (na przykład wybierać nastrój, jaki kojarzy nam się z przykładowo podaną piosenką), a także przedstawić swoją wiedzę na temat wybranych gatunków muzycznych, na przykład: rock, todays pop, electronic/dance i inne). Dzięki uzyskanym informacjom Spotify ma uporządkować informacje przedstawiane w serwisie, przygotowywać dostosowane playlisty oparte na nastrojach, a co najważniejsze jeszcze lepiej dopasować muzykę do indywidualnych preferencji użytkowników, korzystając tym nie ze inteligencji sztucznej, a inteligencji rozproszonej, czy też jak nazywa ją James Surowiecki – mądrości tłumów.

Odtwarzacze strumieniowe” width=



Więcej o metodach dostosowywania polecanych przez Spotify pozycji pisaliśmy w tym artykule.



Póki co, narzędzie nie pozwala dodawać użytkownikom nowych artystów, albumów czy piosenek, jednak Spotify nie wyklucza takiego rozwiązania w przyszłości.

Akcje spotify do kupienia na giełdzie w Nowym Yorku