Spotify – wyniki finansowe na koniec 2019 i znów straty

Kolejny rok i kolejna informacja o tym, że Spotify - chociaż ze stale rosnącą liczbą subskrybentów – znów jest finansowo pod kreską. Wygląda na to, że newsy na ten temat możemy wklejać cyklicznie, zmieniając tylko datę.

Podsumowanie czwartego kwartału w Spotify pokazuje, że z usługi zielonego giganta korzysta już 271 milionów użytkowników, co świadczy o imponującym wzroście aż o 31% w skali roku. Tych, którzy płacą, również przybywa – jest ich aż 125 milionów, czyli 29% więcej niż w 2018.

Ciężko jest jednoznacznie odnieść te wyniki do streamingowych konkurentów Spotify, bo Ci niechętnie dzielą się ze światem swoimi statystykami. Zgodnie z nasza wiedzą, YouTube Premium i YouTube Music gromadzą łącznie 20 milionów subskrybentów, Apple – 60 milionów (dane z połowy zeszłego roku), Amazon Music 55 milionów (nie znamy jednak liczby subskrybentów premium, czyli tych, którzy opłacają plan Music Unliited). Deezer według raportów z ubiegłego roku posiada 7 milionów subskrybentów, natomiast Tidal: 3 miliony użytkowników opłacających abonament.

 

Spotify logo

 

Imponujący wzrost liczby subskrybentów Spotify nie przekłada się jednak na zyski finansowe firmy. Chociaż w czwartym kwartale 2019 roku firma wypracowała 1,9 miliardów euro przychodów (osiągając wzrost 24% w porównaniu z poprzednim rokiem), to wydatki na promocję, oryginalne treści i rozwój zakończyły się stratą operacyjną na poziomie 77 milionów euro. W porównaniu, rok temu firma zawiadamiała o zyskach na poziomie 94 milionów.

Skąd takie straty? A chociażby z ogromnych inwestycji w podcasty (na początku 2019 roku pisaliśmy o przejęciu Gimlet Media i Anchor). Co jeszcze planuje Spotify? Jeszcze nie wiemy, ale z niecierpliwością czekamy na informacje dotyczące czterech nadchodzących kwartałów!

Spotify na telefonie