O marce Goldring - historia marki Goldring
 

Marka Goldring może pochwalić się ponad 100 letnim doświadczeniem w produkcji i sprzedaży akcesoriów gramofonowych. Dzięki swojemu doświadczeniu marka stała się synonimem wszystkiego, co najlepsze w Brytyjskim, analogowym hi-fi, a jej imię jest kojarzone z wysoką jakością, innowacją i pewnością, że oferuje swoim Klientom produkty najwyższej jakości.

 

1906
Start w 1906

Goldring - start w 1906
Historia Goldringa rozpoczęła się w 1906 roku w Berlinie, gdzie dwóch Czechów: Heinrich i Julius Scharf, rozpoczęli wytwarzanie części do gramofonów, podpisując isę jako Gebrüder Scharf. Ich początkowa działalność skupiała się na igłach i mechanizmach zegarowych, jednak szybko odkryli potencjał do wytwarzania coraz bardziej zaawansowanych komponentów.

1920
Znak jakości

Goldring - znak jakości
Rozwój produktów przez lata 20 XX wieku przyniósł w 1926 roku jeden z przełomowych produktów w historii firmy. Zestaw dźwiękowy Juwel Electro opierał się o pierwszą w historii cewkę z miki. Producent zastosował też logo ze złotym ringiem podkreślając najwyższą jakość produktu.

1930
Wczesne przetworniki mechaniczno-elektryczne

Goldring - wczesne przetworniki mechaniczno-elektryczne
W latach trzydziestych bracia Sharf utrzymywali wysokie tempo innowacji w poprawie jakości odtwarzanego dźwięku patentując jedno z najważniejszych nowych rozwiązań w gramofonach - elektryczny przetwornik akustyczny. Ten projekt w dalszej kolejności rozwinął się w kierunku wkładek gramofonowych jakie znamy dzisiaj. Ze względu na sytuację polityczną w ówczesnych Niemczech bracia emigrowali do Anglii w 1933 roku. Tam poznali Heinricha son Erwina i jego brata Freddiego, którzy przyczynili się do licznych zmian w firmie, w tym powstania nowej nazwy - Scharf Bros oraz założenia fabryki w Woodford, Essex.

1940
II Wojna Światowa

Goldring - II wojna światowa
W trakcie II wojny światej bracia Sharf udostępnili część fabryki na potrzeby brytyjskiego wojska, ale w dalszym ciągu kontynuowali swoją produkcję. W trakcie wojny firma nie zaprzestała poszukiwania lepszej wersji przetwornika mechaniczno - elektro - akustycznego, czyli wkładki gramofonowej. Tak powstał model 100 - pierwsza wkładka magnetyczna podłączona do ramienia Headmaster. W 1944 roku, pod koniec wojny, nazistowskie Niemcy zniszczyły fabrykę za pomocą manerwujących pocisków V1. Firma przeniosła się po raz kolejny - tym razem do Wschodniego Londynu.

1950
Winylowa technologia

Goldring - winylowa technologia
1953 rok przyniósł kolejne zmiany - przenosiny londyńskiej siedziby z Dalston do Leytonstone oraz zmianę nazwy na Goldring Manufacturing GB Ltd (w 1953 roku). Wtedy firma liczyła aż 100 pracowników, którzy produkowali wkładki z serii 500. Najnowsze produkty były lżejsze i mniejsze niż pierwsze toporne przetworniki mechaniczno-elektryczne. Wkładka była zgodna ze standardami 33/45 i posiadała igłę z szafiru. Goldring 500 był używany przez studio BBC, co przyniosło marce światową renomę. Sama wkładka do dziś uchodzi za pierwszą współczesną wkładkę gramofonową w standardzie hi-fi.

1960
Sukces w świecie stereo

Goldring - sukces w świecie stereo
We wczesnych latach 60-tych domowe stereo gwałtownie nabierało popularności. Goldring przyspieszył z rozwojem prezentując w ciągu dekady linie: 600, 700 oraz 800. Wynikało to z faktu mało udanej konstrukcji serii 600. Marka zareagowała natychmiast, co doprowadziło do stworzenia dwóch kolejnych serii, w tym niezwykle udanej 800 w modelach G800SE, G800E, G800. Seria 800 powstała w technologii MM (Moving Magnet) i charakteryzowała się bardzo niską masą - poniżej 2 gram. Osiągnięcie to odbiło się szerokim echem w świecie hi-fi. Pozwoliło stworzyć bardzo lekkie ramiona do gramofonów i uprościć konstrukcję całych urządzeń, a tym samym obniżyć ich cenę. Goldring 800 stał się jednym z fundamentów nadchodzącego boomu hi-fi.

Goldring Lenco

Goldring - Lenco
W latach 50-tych Goldring połączył siły ze szwajcarskim Lenco. Sojusz obu producentów trwał przez 20 lat, zaś jego ukoronowaniem był gramofon GL75 z kołem napędowym.

1970
Pora na MM (Moving Magnet)

Goldring - G9000 series wkładki MM
Opracowanie technologii MM pozwoliło Goldringowi na wypłynięcie na szerokie wody popularnego hi-fi. Zatrudnienie sięgnęło aż 300 osób, a firma odważnie weszła na giełdę pozyskując nowe środki na rozwój. Opracowanie nowych, lekkich i wydajnych magnesów, które można było mocować bezpośrednio na wsporniku igły, co zapoczątkowało przełom konstrukcyjny w budowie wkładek MM. Firma wycofała się z gieły i po raz kolejny zmieniła nazwę - tym razem na Goldring Products Ltd. Pieczę nad nią przejął Gerry Sharp, wnuk Heinricha Scharfa.

1980
Początek MC (Moving Coil) i serii 1000

Goldring - wkładki MC i seria 1000
Lata 80-te przyniosły nowinki w technologii magnesów. Na rynku pojawiły się super mocne magnesy samarowo-kobaltowe oraz coraz lepsze wersje magnesów neodymowych. Był to impuls do opracowania nowoczesnej rewizji wkładek z zainstalowanym na stałe magnesem ale ruchomą cewką przymocowaną do wspornika igły (technologia Moving Coil - ruchoma cewka). Wynikiem prac Goldringa były produkowane przez wiele dekad wkładki Eroica i Excel. 1985 przyniósł największy przebój w historii Goldringa - serię 1000.

1990
Kolejne innowacje

Goldring - innowacje
Lata 90-te to intensywny rozwój i popularyzacja odtwarzaczy CD. Goldring przypłacił te zmiany rynkowe znaczącymi redukcjami zatrudnienia. Firma skupiła się na wysokiej klasy wkładkach MC skierowanych do wymagających audiofilów. Tak powstała wkładka Elite MC. Ponadto, usprawniano w dalszym ciągu jakość najpopularniejszej serii 1000.

2000
Zwrot na przełom wieków

Goldring - zwrot na przełom wieków
Przewidując renesans winylu i gramofonów Goldring zdecydował się na projekt nowych gramofonów - GR1 oraz GR2. Firma dbała także o rozwój kolejnych modeli wkładek oraz technologii. W ramach serii 2000 Goldring zadebiutował z nowinką - metodą przetwarzania mechaniczno-elektrycznego o nazwie Moving Iron. Nowe wkładki charakteryzowały się nie tylko nowy sposobem przetwarzania sygnału, ale także odważnymi szlifami oraz świeżym designem. Firma po raz kolejny zmieniła adres - tym razem na Bishops Stortford i uczciłą to nowym, flagowym produktem - Legacy MC.

2010
Nowa generacja

Goldring - nowa generacja
Nowe pokolenie młodych ludzi znowu pokochało winyle. Tym samym dotychczas zastygły rynek czarnej płyty znowu nabrał życia i tchnął je jednocześnie w sprzedaż gramofonów i wkładek. Odpowiedź Goldringa była natychmiastowa - nowa budżetowa seria E, która idealnie sprawdza się jako druga w wkładka w pierwszym gramofonie. Na drugim skraju skali Goldring zaprezentował nowy high end - Ethos MC.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


RMS.PL to jeden z największych polskich technologicznych portali specjalistycznych o tematyce audio-video.

Portal jest prowadzony w całości przez pracowników sklep.RMS.pl
 
Początek strony