Test Cambridge Audio DACMAGIC StyleAudio Ruby 2

Tematem odsłuchów było porównanie przetworników cyfrowo-analogowe:

- StyleAudio Ruby 2
- Cambridge Audio DACMAGIC
Zarówno Ruby 2 jak i DACMAGIC zostały podpięte do komputera stacjonarnego z pomocą kabla USB 2.0

oraz prezentacja zestawu Arcam:
- odtwarzacz CD FMJ CD17
- wzmacniacz stereo FMJ A38
 

      

Do odsłuchów DACów użyliśmy Arcama FMJ A38 oraz sprawdzonego wcześniej zestawu czyli kolumn Dali Ikon 6 MK2, interkonektów Ultralink Discovery oraz kabli głośnikowych Xindak FS-2.

Odsłuchy rozpoczęliśmy od przesłuchania kilku nagrań w plikach FLAC. Na pierwszy ogień poszedł znakomity album dwóch legend bluesa - Erica Claptona i JJ Cale'a - Road to Escondido. Skorzystaliśmy z utworów Hard to Thrill oraz Don't Cry Sister. Następnie przeszliśmy do referencyjnych nagrań z albumu Closer to the Music vol 1 wytwórni StockFisch: Steve Strauss - Mr Bones oraz Allan Taylor - The Beat Hotel. W przypadku obu albumów publiczność zapytana o lepszy DAC wskazała na Cambridge Audio, argumentując, że wykazuje się większą spójnością sceny i dynamiką. StyleAudio Ruby 2 zagrał z kolei ciszej i delikatniej, łagodniej pokazując mocne akcenty instrumentalne oraz wokalne. Przeszliśmy do albumu Time Leszka Możdżera i dwóch utworów: skocznego Easy Money oraz kołyszącego Smells Like Teen Spirit. Oba wykazały dużą czułość na detale i ciekawą, ciepłą prezentację muzyki akustycznej przez Ruby 2 oraz bardzo dobrą budowę scenę w wykonaniu Cambridge'a w czym pomagała bardzo dobra rozdzielczość odtwarzanego dźwięku. Don't Misunderstand Me w wykonaniu Claire Martin na DACMAGICu pokazał pewną i otwartą prezencję instrumentów oraz mocny dobrze zlokalizowany wokal. StyleAudio pokazał utwór w zupełnie odmienny sposób - niespieszny, przymknięty, wymagający tym samym większego wsłuchiwania się.

Na życzenie publiczności porównaliśmy oba przetworniki w utworach: Metallica - Enter Sandman, Peter Gabriel - Mirrorball i Listening Wind oraz klasykach Bacha - między innymi Toccata and Fugue in D minor. Cambridge po raz kolejny zaprezentował znaną z innych produktów Brytyjczyków neutralność i jasność przekazu, ponadprzeciętną dynamikę przy zachowaniu szerokiej rozdzielczości, która zbudowała bogatą i ciekawą scenę muzyczną.

Przetworniki cyfrowo-analogowe (DAC) i analogowo-cyfrowe (ADC) sklep.rms.pl

Następnie przeszliśmy do prezentacji zestawu Arcama FMJ CD17 i A38. Stereo od Arcama zagrało wraz z Dali Ikonami 6 MK2 znakomicie. System wykazał się potężną głębią brzmienia, mięsistą otwartą średnicą oraz niesamowitą dynamiką. Detaliczność połączona z bezpośredniością przekazu i bajecznie szczegółową sceną niezależnie od słuchanych utworów zrobiły bardzo duże wrażenie na publiczności. CD Arcama zagrał dużo ciekawiej od Cambridge, co jest całkowicie uzasadnione różnicami ceny pomiędzy dwoma urządzeniami. Jednak w przypadku kompletowania zestawu w podobnej kwocie cena gra drugorzędną rolę, stąd zdecydowanie polecamy łączyć produkty stereo od Arcama w kompletne zestawy. Cambridge DACMAGICa polecamy osobom, które szukają energicznego, pewnego siebie i jasnego brzmienia, zaś Ruby 2 to dobry wybór dla osób, które lubią wysmakowanie i detale, cenią sobie miejsce na biurku ale chcą mieć przy tym DAC wyposażony w wyjście słuchawkowe.

<