Test kabli głośnikowych otworzył drogę do kolejnych „kablarskich” porównań. Tym razem testujemy 5 par high-endowych interkonektów 2xXLR, w tym m.in. Monkey Cable Clarity czy Wireworld Gold Eclipse 7. Spotkanie z tak ekskluzywnymi produktami było dla nas źródłem dużej radości podczas odsłuchu. Staraliśmy się dać temu wyraz w poniższym tekście, do którego lektury zapraszamy.
Ranking (test) przetworników C/A DAC Autor: zespół RMS.pl
Wymiana interkonektów – a na pewno interkonektów tej klasy – jest często jednym z ostatnich elementów śrubowania brzmienia docelowego zestawu, jego dopieszczaniem. Sensowność takiego działania często jest stawiana pod znakiem zapytania, szczególnie zważywszy na cenę tak pozornie drobnych elementów systemu audio. Mieliśmy jednak to szczęście testowania XLR-ów na zestawie, który był w stanie oddać ich wpływ na brzmienie.
System testowy:
Musical Fidelity M6 500i - potężny wzmacniacz w konstrukcji full dual mono, zapewniającej 2x500W mocy ciągłej RMS. Polk Audio LSiM 707 - audiofilska konstrukcja jednego z najpopularniejszych amerykańskich producentów sprzętu audio. 50kg kolosy zapewniające niewiarygodnie żywe, detaliczne brzmienie.
NAD M50 - jeden z najbardziej zaawansowanych i uniwersalnych zarazem odtwarzaczy strumieniowych dostępnych na rynku. Gigawatt PC-3 EVO przetwornik DAC L.K.S. Audio MH-DA003 kable zasilające: Furutech i Gigawatt kable głośnikowe: Xindak FS-2, Wireworld Luna 16/4 Korzystaliśmy z serwisu streamingowego Tidal. Każdy kabel testowaliśmy przy użyciu identycznej listy utworów: Coldplay - Always in my head Dave Matthews Band – Crush into me
Dire Straits – Money for nothing
Editors – Ocean of night
Norah Jones – Back to Manhattan
Norah Jones – Sunrise
Pearl Jam – Jeremy
Stereophonics – Indian Summer
W teście wzięły udział interkonekty z najwyższej półki:
Monkey Cable Clarity (MCYXLR1) Wireworld Silver Eclipse 7 Kimber Kable Select KS 1111 Wireworld Gold Eclipse 7 Kimber Kable Select KS 1116