"Ich najważniejszą umiejętnością jest świetne wyważenie całego przekazu. Brzmienie jest nieco ciepłe, z lekko wycofaną górą, a mimo to odbiera się je jako bardzo naturalne, normalne, niepodbarwione. Razem z wyważeniem dostajemy bowiem czystość."
Zapraszamy do przeczytania fragmentów obszernej recenzji audiofilskich kolumn podstawkowych Polk Audio LSiM 703, która pojawiła się w magazynie High Fidelity.
"Zabiegi dotyczące przetwarzania basu, z jakimi mamy do czynienia w LSiM703, tj. specjalnie potraktowany wylot bas-refleksu, sztywne ścianki, osobny przetwornik niskotonowy – wszystko to mogłoby sugerować huragan basu, trzęsienie ziemi, wyrywanie z fotela. Rozumiem tych, którzy tak właśnie postrzegają kolumny tego typu, ponieważ jest sporo konstrukcji, które grają podkreślonym, konturowym, albo po prostu mocnym (tłustym) niskim zakresem. I rozumiem tych, którzy je wybierają, „kupując” taki przekaz.
Polki są inne i trzeba o tym wiedzieć, zanim się usiądzie do ich słuchania. Jeśli bowiem założymy, że rykną dołem, zawiedziemy się i umknie nam tym samym sposobność dotarcia do czegoś więcej, do prawdziwej muzyki.
Ich najważniejszą umiejętnością jest świetne wyważenie całego przekazu. Brzmienie jest nieco ciepłe, z lekko wycofaną górą, a mimo to odbiera się je jako bardzo naturalne, normalne, niepodbarwione. Razem z wyważeniem dostajemy bowiem czystość. To rzecz, która generalnie z kolumnami nie jest tak jednoznaczna i która łatwo może umknąć. Słuchając wokali Diany Krall i Billie Holiday nic mnie nie rozpraszało, nie domagało się uwagi – w jej centrum było to, co być powinno, czyli wokalistki.
Zmieniając płyty otrzymywałem za każdym razem to samo – skupienie na tym, co najważniejsze. Ray Brown rozpoczynający solówką kontrabasu płytę Happy Coat, wyprodukowana przez pana Winstona Ma i przygotowaną w technice K2HD był królem. Jego instrument miał bardzo ładną barwę, świetną dynamikę i był niesamowicie wyrównany. Najniższy zakres, poniżej jakiś 60 Hz nie był tak wypełniony, jak to, co powyżej, ale też nie ma takiej możliwości (kontrabas schodzi do jakiś 42 Hz, ale harmoniczne powodują, że wydaje się jeszcze niższy). Nie oczekiwałem tego jednak. Niespodzianką było dla mnie to, jak czysto, jak ładnie, jak odpowiedzialnie kolumny pokazały to, co powyżej, dobrze oddając także to, co poniżej.
Kolumny Polka to konstrukcje tego typu, wokół których można zbudować system na wiele, wiele lat. Każda wymiana czegoś przed nimi poprawi dźwięk, ale też nie będzie przymuszała do wymiany kolumn. Te są czyste, uczciwe, dojrzałe. Nie narzucają się z niczym, raczej nawet wstrzymują. Można więc dość swobodnie kształtować dźwięk systemu przez dobór wzmacniacza i CD."
Przeczytaj pełen tekst recenzji w magazynie High Fidelity
Cena i specyfikacja Polk Audio LSiM 703 w sklepie RMS.pl
Po więcej produktów z tej kategorii kliknij tutaj - Kolumny głośnikowe